okt 18 2017

VISOKI POSLOVNI I ETIČKI STANDARDI

Značajan doprinos privredi i društvu Srbije.
Kompanije-članice i UPIS u celini lideri u regionu kada je u pitanju društvena odgovornost.

Delatnost igara na sreću je kontrolisana strogo uređenim zakonima u Republici Srbji koji zahtevaju transparentnost, ali i omogućavaju optimalne uslove poslovanja kompanijama koje se bave ovim poslom, kao i fer i ravnopravnu tržišnu utakmicu.

Upravo je želja da doprinosom unapređenju zakonskog okvira za priređivanje igara na sreću bila jedan od ključnih razloga formiranja Udruženja priređivača igara na sreću Srbije – UPIS. Osnovni poslovni postulati kompanija članica i Udruženja u celini jesu potpuna legalnost rada i visok nivo društvene odgovornosti. UPIS danas predstavlja najveće regionalno udruženje priređivača igara na sreću. Istovremeno, kompanije članice Udruženja pored pokrivanja skoro 60 odsto tržišta posebnih igara na sreću u Srbiji, posluju i na tridesetak inostranih tržišta i spadaju u najveće regionalne i među 10 najvećih priređivača igara na sreću u Evropi.

DRUŠTVENA ODGOVORNOST

Već punih sedam godina Udruženje je u saradnji sa Specijalnom bolnicom za bolesti zavisnosti iz Drjazerove realizuje projekat „Moguće je prekinuti“. Suština projekta ogleda se u činjenici da se njegovom realizacijom patološka zavisnost sprečava u nastajanju. Realizacija projekta podrazumeva edukaciju svih zaposlenih koji dolaze u kontakt sa igračima u prepoznavanju prvih simptoma zavisnosti od igara na sreću. Do sada je ovu edukaciju završilo oko 3800 zaposlenih iz svih naših kompanija. U skladu sa međunarodnim standardima svi su dobili individualne sertifikate, dok se kompanijski sertifikati o edukovanom osoblju nalaze na vidnim mestima u svim poslovnicama naših kompanija širom Srbije.

Kompanije članice Udruženja poseduju nekoliko EU licenci i zbog toga moraju da ispunjavaju vrlo stroge kriterijume kada je u pitanju društvena odgovornost i zaštita maloletnika od klađenja.Zbog svega toga kako na online tako i na Uplatnim mestima kladionica naših kompanija članica primenjuju se sve najsavremenije metode zaštite maloletnika kao i sprečavanja ulaska svih onih koji imaju problem sa patološkim kockanjem i klađenjem uskladu sa pravilima i direktivama EU.

Projekat UPIS o edukaciji zaposlenih u prevenciji bolesti zavisnosti prepoznat je i u međunarodnim okvirima, van granica naše zemlje. Po pozivu organizatora, suštinu projekta, njegov sadržaj i rezultate već nekoliko godina UPIS predstavlja na Kongesima priređivača igara na sreću jugoistočne Evrope, ali i na stručnim medicinskim skupovima u zemlji i u inostransstvu.

Ova činjenica najbolje je potvrđena na nedavno održanoj konferenciji „Društvana odgovornost u igrama na sreću“ koju je organizovala Privredna komora Srbije, uz učešće predstavnika industrije igara na sreću, Poreske uprave kao nacionalnog regulatora i stručnjaka za lečenje zavisnosti iz eminentnih zdravstvenih ustanova.

PORAST BROJA ZAPOSLENIH

U Srbiji, u ovom trenutku, kompanije-članice UPIS-a imaju skoro 3000 zaposlenih. U skladu sa generalnim opredeljenjem za potpunu legalnost poslovanja, svi zaposleni su uredno prijavljeni, a isplate zarada, kao i poreza i doprinosa na plate su redovne i blagovremene. Posebno se ističe podatak da je i pored svih teškoća, u 2016. godini povećan broj zaposlenih za 2 odsto. To se odnosi pre svega na visokoobrazovani i stručni kadar u IT sektoru. Taj trend je nastavljen i u ovoj godini.

Iako je pad obima poslovanja evidentan u poslednjih pet godina, obaveze kompanija-članica prema državi iz godine u godinu rastu. Ukupno, u 2016. godini na ime poreza i doprinosa na plate, poreza, taksi i nakada za priređivanje igara na sreću, PDV-a, lokalnih komunalnih taksi i ostalih poreskih davanja, u državni budžet i budžete lokalnih samouprava uplaćeno je oko 20 miliona evra. Evidentan je rast budžetskih davanja iz godine u godinu, tako da su naše kompanije u poslednjih pet godina na ime svih vrsta poreza uplatile preko 70 miliona evra.

U 2016. godini, na ime nabavki roba i usluga dobavljačima je isplaćeno 26 miliona evra. Tom iznosu treba dodati i plaćeni PDV od preko 5 miliona evra. Važno je istaći da se plaćanje roba i usluga vrši blagovremeno, bez kašnjenja, čime se dobavljačima obezbeđuju uslovi za normalno poslovanje, pre svega, sa aspekta isplate zarada i obaveza prema državi, što dodatno pozitivno utiče na ukupan privredni ambijent.

Kada se ovim iznosima dodaju profiti naših dobavljača roba i usluga kao i porezi i zarade koje oni isplaćuju onda se u celini sagledava naš doprinos državnom budžetu i budžetima lokalnih samouprava. Samo 150 naših najvećih dobavljača (po kriterijumu minimalno jedan ugovor godišnje sa minimalnim iznosom od million dinara) u ovom momentu zapošljavaju oko 45.000 radnika, a to predstavlja 2,5 % ukupnog broja zaposlenih u Srbiji. Činjenica je da svaki zaposleni u našim kompanijama indirektno kod naših dobavljača obezbeđuje još 15 radnih mesta.