Skip to content Skip to main navigation Skip to footer

IGRE NA SREĆU – STANJE STVARI I PROGNOZE DO KRAJA 2022. GODINE

upis 1 1

Brzi rast industrije igara na sreću, usko povezan sa razvojem inovativnih tehnoloških rešenja i digitalne ekonomije, nastavlja da bude činjenica uprkos pandemiji i bezbednosnim izazovima širom sveta. Prema projekcijama globalnih istraživačkih kuća kao što je iGB i H2 Gambling Capital, ukupni generisani prihod industrije u 2022. kretaće se oko 110 milijardi dolara , a do 2026. industrija će rasti po godišnjoj stopi od 7.9%[1].

Imajući u vidu trenutne tehnološke trendove, kao i stanje regulative, izdvajamo sledeće sektore u industriji igara na sreću koji će u narednih nekoliko godina presudno uticati na pravac daljeg razvoja biznisa:

  • Tehnologija virtuelne stvarnosti (VR igre na sreću)

VR (virtual reality) tehnologija podrazumeva upotrebu digitalnih grafičkih rešenja kako bi se simuliralo prisustvo korisnika tehnologije na određenom fizičkoj lokaciji ili okruženju. Zahvaljujući ovoj grani industrije igara na sreću, koja će sama krajem 2022. vredeti 6.91 milijardi dolara i sve do 2026. rasti po prosečnoj stopi od 15.6%[2], moguće je klađenje na:

  • događaje koji se odigravaju u virtuelnoj stvarnosti (grafičke animacije klasičnih sportskih mečeva i video igara)
  • klađenje na klasične sportske manifestacije, ali iz potpuno drugačijih vizuelnih uglova koji stvaraju vizuelnu impresiju da je učesnik u igrama na sreću takođe i  učesnik mečeva na koje se kladi (klađenje u virtuelnom okruženju)
  • učešće u igrama na bazi tehnologije virtuelne realnosti u kojima je, radi osvajanja eventualne novčane nagrade uobičajene za igre na sreću, potrebna i veština.
  • Klađenje preko aplikacija za dopisivanje

Kao deo integracije pametnih telefona i industrije igara na sreću, priređivači u poslednjih nekoliko godina nude direktno klađenje i druge vrste igara na sreću putem standardnih mobilnih aplikacija za dopisivanje (Facebook, Viber, Whatsapp, Telegram i dr). Ovo rešenje je u igre na sreću preneto iz drugih industrija, pre svega iz turizma (rezervisanje hotela putem aplikacija za dopisivanje).

upis 2
  • Blokčejn tehnologija – klađenje kriptovalutama

Blokčejn je tehnologija na osnovu koje funkcionišu bitkoin i ostale virtuelne valute, digitalna „evidenciona knjiga“ podataka.

Prostor moguće primene blokčejn tehnologije u industriji igara na sreću je znatan – pre svega na polju evidentiranja ličnih podataka igrača, istorije transakcija, što će se pre svega odraziti na optimizovanje funkcije korisničkih servisa priređivača igara na sreću. 

Munjeviti uspon ove tehnologije pre svega će se odraziti na optimizovanje funkcije korisničkih servisa priređivača i unapređivanje sistema rešavanja korisničkih pritužbi, čime se u budućnosti značajno podiže nivo kredibilnosti, bezbednosti igrača i integriteta industrije igara na sreću u celini.

upis 3
  • E-sports industrija i igre na sreću

Industrija e-sportova (elektronski sportovi) predstavlja globalni sistem takmičenja u igranju video igara, koja se organizuju putem elektronskih sistema i u kojima učestvuje više igrača koji igraju jedni protiv drugih (tzv. multiplayer turniri).

Industrija e-sportova je prema relevantnim istraživanjima tržišta u 2021. godine generisala prihode od oko 1.09 milijardi dolara. Prema prognozama specijalizovanih kuća za istraživanje tržišta e-sportova, ukupna vrednost opklada na e-sports događaje dostići će brojku od 13 milijardi dolara, čime će biti zabeležen rast od čak 134% u samo pet godina. [3]


[1] Izvor: https://h2gc.com/news/general/h2-gambling-capitals-analysis-shows-online-operator-growth-of-38-in-q1

[2] Izvor: https://www.fortunebusinessinsights.com/industry-reports/virtual-reality-market-101378

[3] Izvor: https://globalsportmatters.com/business/2019/04/30/esports-betting-could-soon-surpass-13-billion-annually/