Skip to content Skip to main navigation Skip to footer

SAOPŠTENJE: PROBLEMATIČNI PARTNER LUTRIJE MENJA VLASNIKA

“Nastavlja se gušenje domaće industrije igara na sreću”

Beograd, 24.09.2012.godine. Udruženje priređivača igara na sreću Srbije (UPIS) već duže vreme ukazuje na čitav niz nezakonitih, nelogičnih i višestruko šetnih postupaka u regulisanju tržišta igara na sreću, uključujući i ozbiljne primedbe na način i kvalitet poslovanja Državne lutrije Srbije. Takvim postupanjem nanosi se direktna šteta državnom budžetu, ugrožavaju domaći priređivači i hiljade radnih mesta u Srbiji, a do sada nije bilo odgovarajuće reakcije nadležnih organa.

Ovih dana je u stručnoj javnosti širom sveta udarna vest o predstojećoj promeni vlasnika problematične firme koja je aktuelni partner Lutriji Srbije u protivzakonitom organizovanju klađenja preko interneta. Kada se tome doda i čitav niz slučajeva veoma diskutabilnih poslovnih poteza Lutrije, o čemu su mediji obaveštavali javnost, kao i sklapanje ugovora o saradnji sa stručnoj javnosti nepoznatom firmom ‘’Shartor company’’ sa Kipra, ali i sa prodajnom mrežom u mešovitom vlasništvu, sasvim se lako može zaključiti da je na delu pokušaj stvaranja prostora da se domaće tržište igara na sreću prepusti stranim kompanijama.

U tom kontekstu se može posmatrati i nelogična zakonska odredba o udaljenosti od 200 metara od obrazovnih institucija koja ne postoji u evropskoj praksi i koja se odnosi isključivo na domaće kompanije, a ne na Lutriju i njene partnere, što je direktno i protivustavno ‘’čišćenje’’ i favorizovanje samo jedne strane, u ovom slučaju Državne lutrije i njenih partnera. Naime, Lutriji Srbije i njenim inostranim parterima je dozvoljeno da organizuju i prodaju igre na sreću čak i u neposrednoj blizini škola.
Takođe, u istom kontekstu gušenja domaće industrije može se posmatrati i protivzakonito i neobjašnjivo odlaganje donošenja podzakonskih akata, čime se opstruira i onemogućava poslovanje domaćih kompanija na internet, dok se u isto vreme toleriše protivzakonito internet poslovanje Lutrije i njenog inostranog partnera.

Veći deo kontroverznih zakonskih rešenja, protivzakonitih postupaka i partnerskih ugovora donet je i sklopljen pred kraj mandata prehodne Vlade i u vakuumu između dva izborna kruga, što samo po sebi budi sumnu u dobronamernost postupanja. Po sličnom principu, može se očekivati da u narednom periodu pojedini kadrovi koji su bili kompromitovani u razotkrivenim korupcionaškim aferama policijske akcije ‘’Amfiteatar’’, pokušaju da zauzmu pozicije prilikom formiranja novih upravnih organa i da se nastavi sa protivzakonitim poslovanjem Lutrije i favorizovanjem stranih kompanija. U tome im može olakšati aktuelna situacija sa neobjašnjivim ukidanjem Uprave za igre na sreću, čime je cela industrijska grana ostala bez samostalnog regulatornog tela, a primera radi, od 40 država u Evropi njih 37 ima posebne državne organe – Uprave za igre na sreću.

Udruženje priređivača igara na sreću Srbije apeluje na državne organe da obrate pažnju na dešavanja u ovoj industrijskoj grani, koja neposredno i posredno zapošljava vise desetina hiljada ljudi i predstavlja značajan i stabilan izvor prihoda državnom budžetu.